Lær de tre mest grunnleggende prinsippene for bedre samtaler, og få menneskene rundt deg til å vokse med glød og engasjement.
Bestill et bedriftsinternt kurs her
På dette praktiske kurset vil du gjennom øvelser, refleksjoner og enkle modeller få egne erfaringer om hvordan du kan:
- Oppnå og beholde fullt fokus under en samtale
- Løse problemer ved å lytte etter det aller viktigste
- Bli tydelig og unngå konflikter ved å ta ansvar for det som er ditt
- Anerkjenne og løfte mennesker ved å vise takknemlighet
De tre grunnleggende prinsippene kan summeres opp i ordene PUST – LYTT – DEL.
Etter kursdagen har du erfart og lært hva som ligger bak hvert av de tre korte ordene, og hvordan du vil skape bedre samtaler og sterkere relasjoner når du tar prinsippene i bruk.
Bestill et bedriftsinternt kurs her
Kurset blir fullt av praktiske øvelser hvor deltagerne selv får erfaringslæring rundt temaene vi berører.
Det blir masse rom for refleksjon og deling med andre kursdeltagere, både i små delingsgrupper og i plenum.
Målet er at kursdeltagerne skal få erfaringer som vekker nysgjerrighet og ønske om å skape bedre samtaler i hverdagen gjennom de konkrete verktøy de får med seg.
Kursmateriell som deles ut på kurset
- Hefte med enkle oppmerksomhetsøvelser som kan brukes i hverdagen
- Én guidet oppmerksomhetsøvelse (meditasjon) på mp3
- Guide for empatisk lytting
- Guide for hvordan være tydelig og ta ansvar for det som er ditt i en samtale